Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Dezvoltare durabilă, IMM şi Afaceri — February 8, 2019 at 21:15

Tudor Tailor a lansat franciza internațională: Brandul românesc de costume made to measure a dechis un showroom în Belgia

by

Începutul anului 2019 a marcat un eveniment important în existența business-ului românesc Tudor Tailor, care și-a extins franciza la nivel internațional. Pe 24 ianuarie, echipa Tudor Tailor a celebrat inaugurarea showroom-ului din orașul Hasselt, Belgia – primul showroom din afara României.

Pentru Tudor Tailor, acest eveniment este o realizare și totodată o încununare a eforturilor depuse în cei nouă ani de activitate pe piața românească. Showroom-ul din Belgia se ridică la standardele de eleganță și rafinament ale brandului, fiind un spațiu în care gentlemenii belgieni se pot bucura de un serviciu personalizat de consiliere vestimentară.

De la startup la franciză

Începutul Tudor Tailor a fost unul modest, dar nu lipsit de eleganță. Business-ul a luat naștere în 2010, când echipa era formată din patru oameni cu viziune antreprenorială, care aveau drept “showroom” o simplă garsonieră.

La început, Tudor Tailor se concentra în jurul unui singur produs – costumul la comandă. Pe măsură ce business-ul a crescut, la fel s-a întâmplat și cu portofoliul de produse, care cuprinde în prezent și cămăși made to measure, paltoane, pantofi și accesorii.

Viziunea de francizare a fost întotdeauna prezentă în mintea co-fondatorilor, iar primii pași către concretizarea ei au fost deschiderea showroom-urilor autohtone, din București, Timișoara și Cluj. În mod normal, următorul obiectiv al brandului a fost extinderea francizei la nivel internațional.

Care a fost motivația din spatele alegerii locației?

Belgia este țara de origine a țesăturilor Scabal, printre cele mai rafinate stofe pe care cei de la Tudor Tailor le folosesc pentru crearea costumelor, așa că brandul avea deja o relație de parteneriat cu această țară.

Povestea showroomului belgian a începutul cu unul dintre clienții pe care Tudor Tailor – Mario Steegmans, originar din Belgia. Acesta a fost foarte interesat să investească în conceptul de francizare internațională, tocmai pentru că era foarte familiar cu produsele Tudor Tailor și cunoștea standardele înalte de calitate după care brandul se ghidează.

Împreună cu investitorul din Belgia, Tudor Tailor a hotărât să deschidă un showroom în orașul natal al acestuia, Hasselt.

“Cred ca Tudor Tailor va avea o performanță bună pe piața belgiană locală. Vrem să învățăm cât de mult putem despre clienții din Hasselt, iar mai apoi să continuăm să ne extindem pe teritoriul belgian, în orașe precum Antwerp sau Bruxelles.” declară Alin Copîndeanu.

Piața din Belgia versus cea din România

Tudor Tailor a pornit la drum cu premisa că clienții belgieni sunt diferiți de clienții români, din punct de vedere al comportamentului de cumpărare.

Pe piața din Belgia, competiția brandului Tudor Tailor nu este atât de fragmentată ca în România, competitorii fiind în principal brandurile de modă masculină mari.

“Cred ca belgienii au un simț dezvoltat pentru calitate și eleganță, iar Tudor Tailor este definit de aceste două valori. Trecerea timpului ne va dezvălui mai multe despre diferențele dintre cele două piețe. Totuși, un lucru este sigur – pentru că Belgia este mai puternică din punct de vedere economic, iar veniturile medii sunt mai mari decât în România, produsele Tudor Tailor sunt mult mai accesibile.” declară Mario Steegmans, principalul acționar al francizei Tudor Tailor din Belgia

Mario Steegmans, principalul investitor al francizei Tudor Tailor din Belgia

Planuri de viitor: Noi showroomuri Tudor Tailor?

Deși mai sunt câteva orașe din România unde ar vrea să deschidă showroom-uri, momentan echipa Tudor Tailor vrea să pună accentul pe extinderea la nivel internațional.

Pentru asta, sunt dispuși să vizeze piețe dezvoltate, cum ar fi Marea Britanie sau Franța, dar și piețe emergente, unde sunt siguri că folosind modelul din România, șansele de a avea succes sunt foarte mari.

“Deschiderea showroom-ului din Belgia este doar începutul călătoriei internaționale a brandului. Ne bucurăm de interesul pe care investitorii îl arată față de acest proiect și îl considerăm o încununare a eforturilor de până acum ale echipei Tudor Tailor.” mărturisește Alin Copîndeanu, Co-Fondator și CEO.

Franciza Tudor Tailor este o opțiune pentru oricine dorește să își deschidă un business în zona de upper-medium sau premium retail.

Un showroom din franciza Tudor Tailor necesită o investiție între 50.000 și 90.000 de euro – suma poate varia în funcție de locația aleasă și de stocul de marfă necesar.

Evenimentul de lansare a showroom-ului din Belgia

Printre invitații care au participat la evenimentul de lansare a primului showroom internațional Tudor Tailor s-au numărat și apropiați ai brandului și colaboratori, care s-au bucurat din plin de ospitalitatea gazdelor.

Cei prezenți la eveniment au servit delicatese, vin și șampanie și s-au bucurat de o atmosferă plină de eleganță și rafinament, specifică brandului. Surpriza evenimentului de inaugurare a venit din partea invitaților belgieni, care, conform tradiției, au adus daruri de bun augur, pentru a-și arăta sprijinul față de brandul Tudor Tailor, pe care l-au primit cu inima deschisă în comunitatea lor.

Domnii români se pot bucura în continuare de o experiență inedită de consiliere vestimentară în showroom-urile Tudor Tailor din București, Cluj și Timișoara.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.