Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Cultură şi Educaţie, Educaţie — March 21, 2015 at 12:49

“ȘCOALA PĂRINȚILOR”

by

Varietatea problemelor legate de educatia copilului la varsta mica constituie aspectul cel mai important pe care specialistii din domeniul psihologiei si educatiei il au in vedere.

Gradinita este locul in care copiii isi petrec, de la o anumita varsta, o buna parte din timp.

Adaptarea la viata de gradinita pentru unii copii se face lent, implicand o atentie deosebita atat din partea cadrelor didactice cat si a parintilor.

scoala1Astfel ca actiunile intreprinse si metodele aplicate au un caracter individualizat, tinand cont de diversitatea de temperamente, tipurile de educatie parentale, varsta la care copilul intra in gradinita, stadiile de dezvoltare care nu sunt identice de la un caz la altul si au ca scop asigurarea unei dezvoltari armonioase si a unei bune integrari sociale.

Tocmai in acest scop, Colegiul psihologilor din Romania- filiala Calarasi, in parteneriat cu Gradinita “Step by step” si Gradinita nr. 4 din Calarasi, demareaza un proiect educational de promovare prin activitati de voluntariat “Scoala parintilor”.

Rolul acestor intalniri realizate cu implicarea psihologilor si a cadrelor didactice, este acela de informare asupra activitatilor desfasurate in cabinetele psihologice, activitati ce vin in sprijinul parintilor si al copiilor, precum si de prezentare a unor modalitati de abordare a problemelor semnalate de parinti, legate de comportament, limbaj, discriminare si adaptare la viata de grup.

Modalitatile  de comunicare se vor realiza prin intalniri de lucru, mese de lucru/dezbateri, schimb de informatii, expuneri.

Ca si rezultate calitative asteptate ale proiectului, amintim: asimilarea unor modele pozitive ale educatiei, constientizarea de catre parinti a importantei pe care o are cunoasterea propriului copil, cresterea experientei organizatorice a fiecarei echipe.

12Evaluarea si monitorizarea proiectului se vor realiza prin:

–          Realizarea unei campanii de informare, difuzare si diseminare
–          Autoevaluarea activitatii
–          Grupuri de discutii
–          Portofolii
–          Albume foto
–          Exemple de buna practica
–          Schimb de idei
–          Feedback-ul participantilor
–          Chestionare de satisfactie

MARIANA IONESCU

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.