Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Cultură şi Educaţie, Educaţie — May 30, 2018 at 14:27

„Să fim buni prieteni”

by

In ideea de a obisnui copiii sa traiasca in relatie cu cei din jur, sa–si dezvolte stari afective pozitive, sa manifeste prietenie, armonie, ne-am propus sa largim sfera noastra de prietenie prin incheierea unui parteneriat educational intre prescolari si scolarii mici.

Parteneri in proiect au fost Grădiniţa P.P. „STEP BY STEP” si    Şcoala Gimnazială ,,MIHAI VITEAZUL’’ CĂLĂRAŞI

Scoala si gradinita sunt institutii care desi se gasesc pe trepte diferite trebuie sa aiba o relatie de colaborare.

Necesitatea colaborarii dintre gradinita si scoala rezulta din obiectivul comun pe care-l urmaresc – dezvoltarea personalitatii copilului.

Realizand intalnirile dintre copii  si educatoarea si invatatoarea celor doua unitati am reusit sa formam o punte de legatura intre cele doua unitati scolare.

Coordonatori ai proiectului de parteneriat au fost doamnele profesoare  Ene Elena –Mihaela de la GPP  „STEP BY STEP  si  Stoian Liana de la   Şcoala Gimnazială ,,MIHAI VITEAZUL’’  

Cei  6 copii preşcolari cu CES G .P.P. „STEP BY STEP” si cei 30  elevi din clasa pregătitoare de la Şcoala Gimnazială ,,MIHAI VITEAZUL’’   au fost indrumati sa inteleaga prietenia, normele de convietuire sociala, precum si adaptarea comportamentului propriu la cerintele grupului cu care vin in contact. 

Colaborarea dintre gradinita si scoala devine astfel, o conditie a realizarii dezideratelor idealului educativ.

Proiectul de parteneriat dintre cele două instituţii are o tradiţie, aflându-se în al treilea an şi va continua să se deruleze şi în anii şcolari următori.

Obiectivul esenţial al proiectului  a fost realizarea unui demers de comunicare eficientă, empatie şi prietenie între cadrele didactice şi copiii celor doua unităţi de învăţământ.

Prin acest proiect am vrut să arătăm că toţi copiii, doresc acelaşi lucru: să se joace, să înveţe, să se bucure de tot ce-i inconjoară şi ca  o pot face într-o atmosferă  de prietenie, de respect reciproc, într-un climat de stabilitate şi de bună înţelegere.

Dificultăţile de exprimare nu au fost  o piedică în calea comunicării, căci  a existat un limbaj comun: jocul, muzica, dansul, iubirea.

Cu totii, au  devenit capabili să înţeleagă lumea în care trăiesc,, să se cunoască pe sine şi să se transforme, să recepteze şi să transmită mesaje, exprimându-şi gândurile şi sentimentele, să relaţioneze între ei cunoscând valori morale esenţiale: prietenia, solidaritatea, toleranţa.

Colaborarea dintre copiii celor două unitati a fost  o activitate organizată, susţinută, conştientă, direcţionată spre problemele educative ale tinerei generaţii.

Rezultatul creaţiilor copiilor  a  devenit cartea lor de vizită, dar şi a instituţiilor   în care învaţă,  o carte de vizită care le -a înlesnit  convieţuirea într-o societate multiculturală.

Alături de elevi, prescolari şi cadrele didactice participante, beneficiari ai acestui proiect au fost  şcoala si gradinita implicate, părinţii şi comunitatea locală.

Mulţumim pentru colaborarea şi sprijinul oferit de către părinţii acestor copii minunaţi şi inimoşi şi nu în ultimul rând mulţumim echipelor manageriale ale celor doua unitati implicate în acest proiect educaţional de colaborare.

Prof. MARIANA IONESCU

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.