People-Passion-Performance — June 28, 2017 at 14:04

ORAȘELE INTELIGENTE, SMART TRANSIT: BIKE SHARES CA SOLUȚIE DE TRANSPORT URBAN

by

 

Cum schimbul de biciclete poate îmbunătăți performanțele economice, sociale și de mediu ale mediului urbanbiciclete 3

 

 

Dacă ați explorat un oraș mare în ultimii cinci ani, există șanse egale pentru a observa că în rafturile de pe trotuare sunt disponibile rânduri de biciclete bine organizate, disponibile pentru uz public. Fie ca este vorba de sistemul public de pionierat Paris Vélib sau de programele sponsorizate de corporații Barclays Cycle Hire din Londra și Citi Bike din New York, sistemele de partajare a bicicletelor pe scară largă au în comun faptul că acestea adaugă o formă extrem de individuală de tranzit redus de carbon În orașele care caută continuu măsuri pentru a deveni mai viabile și pentru a-și menține atractivitatea pentru cetățeni și întreprinderi.

Din 2009, mai multe persoane trăiesc în orașe decât în ​​zonele rurale, iar 7 din 10 persoane se așteaptă să locuiască în orașe până în 2050. Urbanizarea rapidă este asociată cu probleme precum presiunea asupra energiei și a resurselor de apă, gestionarea deșeurilor și rețelele de transport, Precum și nivelurile ridicate de emisii de gaze cu efect de seră. Acest lucru cere orașelor să anticipeze, să acționeze și să atenueze în mod activ aceste riscuri (viitoare), care se extind la acordarea atenției pentru dezvoltarea economică, reducerea sărăciei și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Ce face un oraș inteligent?

Termenul de “orașe inteligente” a fost bâzâit de ani de zile, deși nu este întotdeauna clar ce înseamnă un oraș inteligent. Are senzori pe fiecare colț de stradă suficient pentru a face un oraș inteligent? Deși există definiții diferite, majoritatea sunt de acord că orașele inteligente sunt zone urbane care utilizează tehnologia informației pentru a aborda problemele sociale, economice și de mediu, creând o dezvoltare economică durabilă și o înaltă calitate a vieții. Sistemele de partajare a bicicletelor poate fi un element ideal al unui oraș inteligent, deoarece acestea au potențialul de impact pe mai multe niveluri. În acest articol, rezultă dintr-un studiu realizat de cercetători din INSEAD și Chicago Booth privind programele globale de partajare a bicicletelor, cu un accent special pe sistemul Vélib din Paris.

Tăierea carbonului, poluarea aerului și a caloriilor

Cele mai evidente beneficii de partajare a bicicletelor sunt cele ecologice și sociale: abordarea emisiilor de carbon și a calității slabe a aerului în orașe. Acesta din urmă are deja un impact clar și direct asupra sănătății publice. În China, de exemplu, poluarea aerului în aer a contribuit la 1,2 milioane de decese prematură în 2010, iar aproximativ 80% din poluarea din orașele asiatice este atribuită vehiculelor de pasageri. Un alt beneficiu al ciclismului pentru sănătate este contribuția sa la un stil de viață activ. În primii șase ani de existență, utilizatorii lui Vélib au estimat că au ars peste 19 miliarde de calorii.

Beneficiile economice ale partajării bicicletelor

Sistemele de partajare a bicicletelor au și potențialul de a contribui la dezvoltarea economică.Transportul personal accesibil și eficient este o condiție-cheie pentru dezvoltarea economică în orașe.Rezidenții parizieni pierd o medie anuală de 2.883 de euro din cauza congestionării traficului și costă economia franceză în valoare de 17 miliarde de euro în fiecare an. Bicicletele abordează congestionarea traficului deoarece constituie o înlocuire valabilă pentru autoturismele cu călătorii scurte, contribuie la utilizarea transportului public prin furnizarea unei conectivități eficiente pe ultimul mile și pur și simplu ocupă mai puțin spațiu pe drum.

Din perspectivă corporativă, sistemele sponsorizate de partajare a bicicletelor reprezintă un vehicul interesant pentru construirea reputației corporatiste. Titlurile sponsorizării de la Citibank pentru programul de partajare a bicicletelor din New York au adus companiei o creștere cu 41% a marcajului mărcii la trei luni de la lansare. Atunci când se utilizează o performanță financiară îmbunătățită, acest lucru poate conduce la beneficii economice pentru oraș în ceea ce privește încadrarea în muncă și taxele plătite.biciclete

Fotografie: Stația Citibike din districtul Flatiron din New York 
(Sursa: Ted Eytan prin Flickr)

Utilizarea datelor pentru elaborarea strategiilor de adoptare ulterioară

Desigur, înlocuirea fiecărei mașini cu o bicicletă (comună) peste noapte nu este un scenariu realist.Barierele pentru adoptarea bicicletelor includ lipsa locurilor de parcare sigure, vandalismul și furtul, precum și neplăcerile și costurile deținerii și menținerii unei biciclete. Aceste probleme sunt abordate de sistemele de partajare a bicicletelor. Cu toate acestea, succesul sistemelor de partajare a bicicletelor depinde de alte aspecte, cum ar fi accesibilitatea stației (cât de departe trebuie să meargă un locotenent pentru a ajunge la o stație) și disponibilitatea bicicletelor (probabilitatea de a găsi o bicicletă la stație).

Studiul INSEAD și Chicago Booth investighează aceste probleme cu ajutorul cercetării empirice asupra sistemului Vélib parizian. Pe baza calculelor care utilizează un set de 22 milioane de fotografii din 349 de stații de biciclete, autorii sugerează că, prin împărțirea stațiilor existente în stații mai mici, care diminuează disponibilitatea, dar sporesc accesibilitatea, rideriul poate fi mărit cu aproape 30% – cu aceeași cantitate de biciclete .

Între timp, un raport de audit recent privind programul Citi Bike din New York a observat o lipsă de informații exacte privind disponibilitatea bicicletelor în aplicația mobilă pentru consumatori. Aceste constatări subliniază din nou apelul la tehnologii inteligente pentru optimizarea performanțelor sistemului de partajare a bicicletelor pentru a dezvolta o infrastructură de transport fiabilă în cadrul orașelor inteligente. Dezvoltarea către orașe inteligente promite oportunități interesante de inovare durabilă și de colaborare între părțile publice și cele private.

Sursa: Ashish Kabra, Elena Belavina & Karan Girotra, Sisteme de partajare a bicicletelor: accesibilitate și disponibilitate , INSEAD și Universitatea de Științe Booth din Chicago

Sursa imaginii: Álvaro Millán / Flickr

 

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.