Dezvoltare durabilă, Responsabilitate socială — January 31, 2017 at 21:12

Oamenii de lângă noi: Sprijinul angajaților Telekom România și al voluntarilor Crucii Roșii Române a venit atunci când cei năpăstuiți se așteptau cel mai puțin

by

În univers există o balanță care ține socoteala binelui și al răului. Chiar dacă se întâmplă multe lucruri urâte în lume, cu siguranță vor exista și vor veni oamenii frumoși, care înfăptuiesc lucruri minunate și bune pentru semenii lor, reușind astfel să echilibreze talerele acelei balanțe… A fi voluntar, a te implica într-o acțiune de ajutorare a semenilor aflați în nevoi, înseamnă în primul rând să ai disponibilitate sufletească, și mai apoi, să vrei să dăruiești din timpul tău altor oameni… voluntariatul nu înseamnă bani, înseamnă iubire de oameni… A fi voluntar înseamnă să fii OM, înseamnă să îți pese…

crucea rosie si telekom021Luni, 30 ianuarie 2017, Crucea Roșie Călărași împreună cu Telekom România partener al Crucii Roșii Române, au desfășurat în comuna Ulmu, județul Călărași o acțiune de întrajutorare a celor aflați în impas, și anume a 30 de familii din satul Făurei, Zimbru și Ulmu, încadrate la categoria persoane vulnerabile, care în urma ninsorilor abundente și a perioadei prelungite de temperaturi foarte scăzute au rămas fără resurse pentru a face față perioadei următoare.

Telekom România a fost din nou alături de partenerul său social Crucea Roșie Română, dovedind astfel că își înțelege pe deplin rolul său în comunitate, dovadă fiind și inițiativa acestui proiect de a distribui lemne de foc și alimente familiilor sărace din mediul rural care trăiesc în frig, sub limita subzistenței umane.

crucea rosie si telekom009La acțiunea ce a avut ca scop distribuirea de lemne de foc (câte 2 m3 / familie), pungi a câte 12 kg de alimente greu perisabile și saci de dormit, pentru cele 30 de familii defavorizate din comuna Ulmu județul Călărași, au participat Ioan Silviu Lefter – director general Crucea Roșie Română, Ionela Păunica – PR Senior Coordinator la Telekom Romania Communications, Nicolae Pandea – președinte Crucea Roșie Călărași, Aura Giurcă – director Crucea Roșie Călărași, Ion Negoiță – Primar comuna Ulmu,  Nelu Cantaragiu – Viceprimar comuna Ulmu, Velicu Nicoleta – președinte subfiliala Ulmu a Crucii Roșii, Dobrin Arsinia – vicepreședinte subfiliala Ulmu a Crucii Roșii, voluntari ai Crucii Roșii de la București și Călărași, angajați ai Telekom România.

crucea rosie si telekom010Pentru a înțelege mai multe și pentru a ști mai multe despre acțiunile umanitare întreprinse de Ioan Silviu Lefter – director general Crucea Roșie Română… omul care nu a pregetat nici o clipă și a înfruntat zăpada și frigul pentru a fi aproape de cei în nevoie, alături de ceilalți voluntari implicați în acțiune și Ionela Păunica – PR Senior Coordinator la Telekom Romania Communications… o femeie inimoasă și cu suflet mare care nu a prisosit în a dărui zâmbete, timp și cuvinte de confort și alinare celor cărora le-a distribuit ajutoarele… redau mai jos interviul atipic pe care aceștia au avut amabilitatea și disponibilitatea să-l acorde pentru Argument Călărași.

Liliana Manea: Nu am pregătit întrebări, este pur și simplu o discuție unde d-voastră veți povesti ceea ce considerați că oamenii ar trebui să știe în ceea ce privește acțiunile umanitare în care sunteți implicați mereu și în care încercați să implicați permanent și pe alți sponsori sau voluntari. Mai întâi ar trebui să spunem că Telekom Romania și Crucea Roșie Română, distribuie prin acest proiect alimente de bază, saci de dormit și lemne pentru foc pentru 100 de familii defavorizate din județele Călărași, Giurgiu și Ialomița. 

Ioan Silviu Lefter: Este un proiect ca urmare a inițiativei Telekom România, care au fost impresionați de cetățenii din sudul țării care au avut mari probleme cauzate de căderile masive de zăpadă. Telekom nu este la prima inițiativă de acest fel. Eu le-am propus și dânșii au rezonat la propunerea noastră, în speță aceea de a încerca un model nou de ajutor, să încercăm să distribuim și lemne pe lângă alimente și pături. Este un lucru nou, nu este ușor, dar am observat în decursul anilor că este una dintre problemele de care se lovesc cetățenii.

Ionela Păunica: Nu este primul an, în fiecare an de foarte mult timp, atât Telekom România cât și Fundația Telekom România răspund apelurilor în cazul dezastrelor naturale și acționează prompt în astfel de situații.

După Giurgiu, am venit azi în Călărași, la Ulmu, Făurei și Zimbru, la familii nevoiașe, cu mulți copii, la bătrâni, pentru a le aduce alimente, pături și lemne.

Am întâlnit oameni pentru care sprijinul angajaților Telekom România și al voluntarilor Crucii Roșii Române a venit atunci când se așteptau cel mai puțin. Ne-au primit cu lacrimi de recunoștință în ochi și cu voci pline de emoția de a fi ajutați fără să ceară. Pe cei mai mulți bătrâni singuri, bolnavi și privați de orice confort, cel mai mult i-a bucurat faptul că le-a trecut cineva pragul casei. Ar fi vrut să stăm mai mult cu ei, să le povestim ce se întâmplă în lumea reală pentru că în lumea lor timpul a înghețat la propriu și la figurat. A fost o zi în care am dăruit puțin și am primit foarte mult.

crucea rosie si telekom007Azi, 30 de familii din comuna Ulmu, județul Călărași, au primit câte 2 tone de lemn de esență tare, 12 kg de alimente greu perisabile și 2 saci de dormit.

Mâine pornim din nou spre alte 30 de case din județul Ialomița.

crucea rosie si telekom005Liliana Manea: Telekom și Crucea Roșie au demonstrat încă o dată că au o inimă mare și se gândesc, acționează și răspund de fiecare dată prezent, atunci când semeni ai lor sunt în situații de urgență.

Noroc că există Crucea Roșie și societăți care se implică în viața comunităților și sponsorizează acțiunile de ajutorare a semenilor aflați în nevoie.

Ioan Silviu Lefter: Ca să fiu sincer, norocul cel mai mare este că există sponsori care doresc și se implică să ajutăm cetățenii. Telekom România este partener al Crucii Roșii Române, iar Crucea Roșie este doar o interfața între cei care ajută și cei care au nevoie de ajutor.

LILIANA Manea: Mă bucur că Telekom știe și a înțeles foarte bine conceptul ”a da ceva înapoi comunității”, concept după care ar trebui să funcționeze toată societatea românească, și totodată admir transparența Crucii Roșii în relația cu partenerii săi.

Ionela Păunica: Avem un parteneriat de lungă durată și știm să ne mobilizăm rapid atunci când este nevoie de noi.

Ioan Silviu Lefter: Am mai avut proiecte împreună cu Telekom, aceștia au făcut lucruri foarte frumoase în situațiile de urgență și dezastre în care se aflau semeni de-ai noștri. În general, ne place ca partenerul nostru să știe exact ceea ce se întâmplă cu banii sau bunurile donate.

crucea rosie si telekom027Ionela Păunica: Pentru Telekom este foarte importantă implicarea în aceste proiecte, mai bine spus implicarea directă a angajaților care merg acolo unde este nevoie de noi. Și aici la Călărași, ca de fiecare dată, angajații au fost foarte bucuroși să se poată implica, să vină și să relaționeze cu oamenii în momentul în care distribuim ajutoarele.

Ioan Silviu Lefter: Este important că partenerii și angajații acestora pot vedea că există foarte mulți oameni necăjiți. Noi, venim din mediul urban și nu toți știm ce se întâmplă în mediul rural.

Liliana Manea: Probabil trebuie să conștientizăm că am avut norocul să ne naștem cu un destin mai bun și mai norocos.

Ionela Păunica: Asta am și spus, trebuie să vedem cât suntem de norocoși în comparație cu acești oameni și nu trebuie să ne plângem că ne lipsește ceva. Pe lângă asta, am observat că acești oameni sunt săraci, dar pe lângă aceste ajutoare au nevoie de comunicare, au nevoie să le bată cineva la ușa și să vorbească cu ei.

Ioan Silviu Lefter: De asemenea trebuie menționat că, această acțiune nu ar fi fost posibil fără ajutorul și implicarea autorităților locale, pentru că dânșii au identificat persoanele cele mai îndreptățite pentru a primi aceste ajutoare, în urma anchetelor sociale efectuate. Dânșii ne-au fost ghizi în locurile unde am făcut distribuții, iar acesta nu este puțin lucru, categoric. Am văzut că primarii s-au implicat și au mobilizat oamenii care primesc ajutoare sociale să vină să încarce lemnele, să taie lemne pentru ceilalți semeni, pentru că trebuie încurajăm cel mai puțin lenea. Felicitări primăriei comunei Ulmu!

crucea rosie si telekom033Liliana Manea: De 27 de ani suntem o țară care așteptăm să primim ajutoare, toți au drepturi și nimeni nu prea mai are obligații. Sperăm doar, că puțin câte puțin, prin acțiuni de genul acesta și prin implicare, vom reuși să schimbăm mentalitatea măcar la o parte dintre semenii noștri.

Ionela Păunica: Sunt necesități în multe zone, dar puțin câte puțin, prin intermediul nostru și al altora să reușim să contribuim la un mâine mai bun.

Ioan Silviu Lefter: Prin aceste acțiuni sperăm să trezim și interesul altora în a se implica în viața comunităților. Sunt foarte multe zone și foarte mulți oameni care au nevoie de ajutor.

Liliana Manea: Probabil că ar trebui să promovăm mai mult activitățile de genul acesta, și poate le dăm idei și altora. Oamenii s-au cam obișnuit să li se spună cum să facă și ce să facă, nu pentru că nu ar vrea să facă lucruri bune, ci pentru că au nevoie de a fi canalizați către lucrurile frumoase pe care le pot face pentru comunitate.

Ioan Silviu Lefter: Crucea Roșie are o vastă experiență în spate, experiența gestionării și implicării în situații deosebit de grave.

Crucea Roșie a gestionat unul dintre cele mai importante fonduri după revoluție, mă refer la fondul de la ”Colectiv” în valoare de 2 milioane de euro. Nu a fost o treabă ușoară, dar mă bucur că oamenii au avut încredere în noi și că banii donați se vor cheltui corect, ceea ce am și făcut de altfel. La final vom face și un audit referitor la gestionarea fondurilor, transparent și pus pe site, ca să vadă toată lumea.

Ionela Păunica: Transparența e foarte importantă în acțiuni de genul acesta.

Liliana Manea: A ajuta și a fi voluntar înseamnă să fii OM, înseamnă să îți pese… Felicitări Crucea Roșie, felicitări Telekom România și angajaților companiei, care au dăruit cu generozitate nu doar bunuri materiale, ci bunul lor cel mai de preț… sufletul!

A sta de vorbă cu un bătrân sau a asculta un om necăjit face mai mult decât vă puteți imagina… și nu costă nimic, doar dăruiești puțin din timpul tău ascultând și dând binețe unui om care are nevoie să fie ascultat.

crucea rosie si telekom022Ionela Păunica: M-a emoționat foarte tare o bătrânică în Giurgiu, care plângea după ce am plecat, pentru că ea dorea extraordinar de mult doar să stea de vorbă cu cineva… Orbise de 4 ani, spunea că nu mai suportă întunericul și se bucura că ne aude. Acea femeie nu se bucura de alimente, se bucura că cineva i-a deschis ușa.

Liliana Manea: A fi om nu costă! La urma urmei la asta se referă o acțiune umanitară… la a fi OM!

Ioan Silviu Lefter: M-am bucurat că anul acesta am văzut mult mai mult interes din partea tuturor și mai ales din partea mass-media, nu doar interes ci și respect pentru că au reflectat corect unele acțiuni. Din păcate nu exista apetit din partea presei pentru asemenea acțiuni.

Liliana Manea: Eu cred că s-a întâmplat asta pentru că viața reală bate filmul și orice scenariu politic… în ziua de azi scena presei este politica și frivolitatea, care, din păcate, sunt un scenariu bine regizat. Scena vieții, cea pe care am fost și astăzi, și pe care ne aflăm în fiecare zi, ea este scena reală… situațiile extraordinar de dificile în care sunt puși semenii noștri și noi implicit și pe care, nici cel mai ”dat dracului” scenarist nu și le poate imagina… Poate că oamenii vor începe să de-a mai multă atenție la ceea ce se întâmplă în viața reală și vor promova realitatea corectă, nu trunchiată.

Ionela Păunica: Din păcate cei care locuiesc în București sau în orașele mari, cred că realitatea este acolo unde locuiesc ei, dar se înșală. Realitatea dură, unde mor oamenii de sărăcie, este la nici două ore de București sau câteodată chiar mai puțin.

Important este faptul că am reușit să ajungem cu lemne, alimente și saci de dormit în satele Ulmu, Făurei și Zimbru din județul Călărași, la oamenii care aveau nevoie. Sunt sigură că există situații triste în multe părți, iar realitățile din zona rurală și nu numai, ci din multe zone ale țării, sunt crude. Cu siguranță Telekom Romania, Fundația Telekom Romania și angajații lor, vor fi alături de oamenii aflați în situații critice ori de câte ori va fi nevoie.

crucea rosie si telekom025Liliana Manea: Felicitări Crucea Roșie, felicitări Telekom România și angajaților companiei, felicitări Primăria Ulmu și voluntarilor Crucii Roșii, care au dăruit cu generozitate nu doar bunuri materiale, ci bunul lor cel mai de preț… sufletul!

Concluzia: Este păcat că uneori, unii oamenii uită să fie oameni și că doar așteaptă să se întâmple ceva. Iar în momentul când cineva organizează acțiuni umanitare, invariabil se întreabă, ”oare ce câștigă aceia de fac lucrul acela”… ar trebui să învățăm de la bătrâni și de la copii… ar trebui ca cei tineri să privească la cei bătrâni și la demnitatea acestora… Ar trebui ca noi toți să ajutăm la promovarea binelui…

Bătrânii și copiii nu se plâng, nu aruncă vina pentru situația lor în spatele altora… au decență și foarte mult bun simț, și se bucură când cineva le trece pragul și îi întreabă de sănătate… A sta de vorbă cu un bătrân sau a asculta un om necăjit face mai mult decât vă puteți imagina… și nu costă nimic, doar dăruiești puțin din timpul tău ascultând și dând binețe unui om care are nevoie să fie ascultat.

Poate că a venit timpul ca să renunțăm la statutul de asistați social… știu, e dificil, de 27 de ani tot așteptăm ca primarul, consiliul județean, prefectura, guvernul, președintele țării, să facă ceva… dar, măcar pentru o clipă ne-am întrebat ce putem face noi pentru noi și pentru comunitatea în care trăim?…

Liliana Manea

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.