Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Editoriale — November 15, 2018 at 02:07

Integrarea și folosirea creativă a tehnologiilor digitale în cadrul procesului de învățare au devenit o politică prioritară asumată la nivel European dar și național. Dar la Călărași?

by

motto:E important pentru copii să le oferim, dincolo de educația clasică din școli, și sentimentul că pot fi chiar ei schimbarea pe care o doresc în lumea în care trăiesc

Nevoia unei strategii care să adreseze cât mai direct creșterea competențelor digitale este una stringentă pentru Călărași

Digitalizarea are un impact puternic pe piața muncii, la nivelul competențelor de care este și va fi nevoie în economie și în societate. O foarte mare parte din locurile de muncă de astăzi necesită deja un nivel de bază al abilităților digitale.

Conform Raportului “Future of Jobs” al Forumului Economic Mondial, abilitățile de care va fi nevoie pentru a fi competitiv în viitor au cunoscut modificări esențiale, iar în top 3 sunt:

*rezolvarea de probleme complexe,

*gândirea critică (analitică)

 *și creativitatea.

Dezvoltarea de competențe digitale prin predarea de ore de programare în școli le dezvoltă copiilor tocmai aceste trei abilități necesare pentru viitorul lor.

Nevoia unei strategii care să adreseze cât mai direct creșterea competențelor digitale este una stringentă Călărași, care se clasează în mod constant pe ultimele locuri în acest domeniu.

Mai mult, studiile arată că nevoia de specialiști în domeniul IT&C va crește substanțial în toate sectoarele economiei, iar până în 2020 se va înregistra un deficit de 500.000 de profesioniști în domeniu la nivel european, în timp ce în România, numărul de absolvenți ai facultăților cu profil tehnic (STEM) a înregistrat o scădere față de raportarea precedentă.

Este de dorit ca un număr tot mai important de elevi să aleagă să urmeze o facultate în domeniul tehnologiei.

Tocmai de aceea, integrarea și folosirea creativă a tehnologiilor digitale în cadrul procesului de învățare au devenit o politică prioritară asumată la nivel European dar și național. Dar la Călărași? Cine își asumă această responsabilitate?

Tinerii de azi trăiesc în era tehnologiei, fie că ne place, fie că nu, asta este realitatea. Nu îşi mai fac permis la bibliotecă, citesc e-book-uri, nu mai caută informaţii în manual, dau un search pe net şi aşa mai departe.

Elevii români sunt premiaţi la nivel internaţional pentru aplicaţii realizate pentru iPhone. Dacă ei învaţă, gândesc şi se manifestă prin tehnologie, de ce nu putem să le predăm la fel? Ei sunt cei care duc lumea înainte.

Avem olimpici la fizică, matematică sau informatică, tineri cu potenţial remarcabil, care vor să li se predea ce îi interesează şi să aibă timp de lucrurile care îi pasionează.

Mesajul ne este transmis clar, de astfel de tineri, zilnic.

Şi wow, ce idei spectaculoase au!  Cred că e destul să pomeneşti în clasă cuvântul aplicaţie (apps) că începe să le sclipească ochii. Dacă le mai zici şi că tema lor de vacanţă este să urmărească un videoclip inspiraţional, i-ai cucerit de tot.

E important pentru copii să le oferim, dincolo de educația clasică din școli, și sentimentul că pot fi chiar ei schimbarea pe care o doresc în lumea în care trăiesc.

E important să-i învățăm matematică, științe, limbi străine, dar e la fel de important să-i învățăm să facă și bine , să se implice și să-i ajute pe cei din jurul lor.

Nelu Bălașa

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.