Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Interviuri — March 17, 2019 at 10:14

Gabriel Oroianu :   întotdeauna m-am simțit fermier

by

interviu

Nelu Bălașa:Gabriel Oroianu ești cunoscut mai ales ca primar. Când ai devenit fermier?

Gabriel Oroianu : Am fost fermier încă înainte să devin primar… este drept un fermier mai mic. Am administrat inițial 160 de ha atât în proprietate cât și în arendă. Acum administrez 265 ha.  Întotdeana m-am simțit fermier. Am crescut împreună cu fermierii și am promovat interesele  fermierilor. De altfel  dezvoltarea comunei Vîlceleleși activitatea mea ca primar sunt direct legate de contribuția majoră a fermierilor.

Nelu Bălașa:Ești membru al Consorțiului de Extensie și Dezvoltare Rurală Vîlcelele.Cum și-a pus amprenta asupra dezvoltării tale ca fermier.

Gabriel Oroianu :Orientare și sprijin,informare și tehnologizare un progres mai rapid și mai consistent. Sunt fermier pentru că m-am născut și trăiesc la țară.Cosorțiul m-a ajuta să-mi  formez viziunea și mi-a oferit deschiderea.

Nelu Bălașa:Când și cum ai început business-ul  în agricultură?

Gabriel Oroianu : Am început în anul 2000 lucrând terenul familiei și al rudelor  și cu pași mărunți am ajuns la 265 ha. Finanațarea  a fost asigurată din profit cu pași  mărunți.Am trei tractoare cu utilajele  necesare plug,disc combinator,tot necesar pentru cultivarea suprafețeiși o combină pentru recoltat. Afacerea s-a dezvoltat, grație unei implicări și a unui efort constant, astfel că mă pot declara mulțumit de ce am realizat.

Nelu Bălașa: Și la Consorțiu?

Gabriel Oroianu :Am crescut ca ferrmier odată cu Consorțiul.Inițiatorul Consorțiului Vasile Iliuță unul dintre cei mai importanți fermieri din județ și mentorul profesorul universitar Gbriel Popescu ne-au făcut să vedem și să înțelegem avantajele asocierii în agricultură.

  • posibilitatea de negociere a unui preț mai bun al produselor;
    • degrevarea producătorului de responsabilitatea vânzării;
    • un branding și un marketing mai bun al produselor;
    • posibilitatea de negociere a unui preț mai mic al inputurilor (costuri mai reduse);
    • extinderea producției și capitalizarea membrilor;
    • creșterea standardului de viață al membrilor;
    • accesul membrilor la informație, inovație, proiecte de colaborare și clustere;
    • oferirea de servicii diverse către membri (servicii tehnice, de informare și consultanță);
    • posibilitatea investițiilor în infrastructuri de depozitare sau procesare;
    • trecerea de la vânzarea produselor agricole neprocesate la cele cu valoare adăugată;
    • punerea în valoare a resursele locale și crearea de produse locale;
    • apropierea de consumator (pot fi inițiate lanțuri scurte de distribuție);
    • îmbunătățirea accesului produselor locale la consumator;
    • vânzarea prin intermediul marilor retaileri, târguri, magazine (asociația crește astfel puterea de negociere a membrilor);
     accesarea mai ușoară a fondurilor europene;
    • o gestiune mai bună a riscurilor în agricultură (de exemplu, prin crearea unor fonduri mutuale);
    • realizarea parteneriatelor benefice pentru membri (de exemplu, parteneriate cu institute de învățământ, pentru transferul de inovație);
    • crearea locurilor de muncă permanente și sezoniere.

Toate aceste lucruri enumerate teoretic le-am simțit  și  le-am trăit  au fost adevărurile care au crescut valoare consorțiului și a fiecărui fermier în parte.

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.