Cultură şi Educaţie, Educaţie — September 18, 2017 at 13:01

Elevii de la liceul Barbu Știrbei – Mugurii Smart-City la Călărași

by

IMG_3845

Sunt doar elevi de liceu, însă pot crea în câteva zile o aplicație funcțională pentru mobil sau un program pentru calculator. Zeci de liceeni din au avut ocazia să își demonstreze pasiunea pentru matematică și informatică participând la proiectul Erasmus+ VET “Developing skills in Android applications and programming e-commerce platforms”, număr de referință 2016-1-RO01KA102-023317, implementat în perioada 1 septembrie 2016 – 31 august 2017.IMG_3844

Sub îndrumarea profesorilor coordonatori au organizat Conferința de diseminare a rezultatelor finale ale proiectului organizată la Colegiul Național ”Barbu Știrbei” Călărași, vineri, 14 septembrie 2017. Conferința a fost cadrul pentru prezentarea rezultatelor obținute de participanții grupului țintă, elevi ai claselor a X-a și a XI-a de la profilul matematică informatică, la cele două mobilități de formare profesională găzduite de ”Colegiul San Pedro Salesiano” din Sevilla, Spania (Flux 1: 17-28 aprilie 2017 și Flux 2: 8-19 mai 2017), în fața elevilor și profesorilor colegiului.

Echipa de gestiune a proiectului: Dincă Marinela – coordonator de proiect și responsabil cu monitorizarea și evaluarea, Preda Gratiela – responsabil cu formarea profesionala a participantilor si responsabil cu diseminarea și valorizarea, Dinu Georgeta – responsabil financiar
Grupul tinta al proiectului Erasmus+ VET, nr. de referinta 2016-1-RO01-KA102023317 a fost format din 32 elevi din clasele de matematica-informatica intensiv engleza si intensiv informatica (clasele X-XI), impartiti pe 2 fluxuri.

??????????????

Proiectul a avut drept scop extinderea pregătirii de specialitate în domeniul informatic prin dobandirea de competente si abilitati practice care sa creasca sansele de adaptare si integrare a viitorilor absolvenți de liceu pe piata muncii (blog proiect: http://erasmusvet2016.netriders.ro/).

Tinerii liceului Știrbey au competențele necesare să realizeze lucrări practice deosebit de interesante și, mai ales, din domenii diverse, de la aplicaţii cu baze de date până la sisteme informatice dezvoltate în C#,  folosind tehnologii actuale sau aplicații pentru dispozitive mobile bazate pe Android. Elevii liceului barbu Stirbei

??????????????

Directorul liceului Barbu Știrbei prof. Eufrosina Amza a exprimat voința și hotărârea elevilor și profesorilor participanți liceul Barbu  Stirbey să devin în cel mai scurt timp un liceu smart.

Un liceu smart presupune  soluții digitale de învăţare completă şi include atât suport hardware şi software, cât şi conţinut digital adaptat curriculumului recomandat elevilor de liceu.

„Feedbackul este unul pozitiv atât din partea elevilor, cât şi din partea profesorilor. Elevii sunt entuziasmați de perspectiva, proiectelor interactive în acest sens și breprezintă o tendință spre viitor o tendinţă de viitor”, a declarat Eufrosina Amza

De asemenea, proiectele  Smart Classroom demarate deja în liceul nostru facilitează comunicarea în timp real dintre profesori şi elevi şi încurajează schimbul de experienţă cu alte licee, printr-o platformă cloud a ma spus Directorul liceului Barbu Știrbei

Sunt încântată că un astfel de eveniment model are loc în liceul nostru, că avem profesori și elevi valoroși care au dus prestigiul școlii noastre peste hotare. Rezultatele prezentate astăzi mă îndreptățesc să declar că acest proiect poate fi considerat o punte de legătură către un alt proiect – ”Colegiul SMART”, a încheiat Eufrosina Amza

IMG_3846

Felicit elevii din grupul țintă și profesorii îndrumători pentru rezultatele proiectului și sunt convinsă că există resursele necesare să devenim în scurt timp Școală Inteligentă a declarat prof.Corina Ionescu -Director Adjunct

În cadrul conferintei s-a prezentat filmul ”Generația Erasmus” (http://erasmusvet2016.netriders.ro/generatia-erasmus/) realizat de către elevul Dumitrescu Radu Andrei folosind programele de editare video Adobe Premiere Pro si Adobe After Effects și trei din cele 16 magazine on-line realizate de participanți.

”Am dezvoltat acest magazin prin platforma WordPress, cu ajutorul plug-in-ului WooCommerce, si am ales sa ma axez pe designul sau deoarece toate functiile sunt asigurate de WooCommerce, de la cosul de cumparaturi pana la comanda si gestionarea stocului. Magazinul meu are produse handmade, o categorie pentru petice si o categorie pentru semne de carte, si ar fi complet functional daca produsele respective ar exista. Planuiesc sa am un magazin ca acesta pe viitor si sper sa invat sa il fac din ce in ce mai complex si sa aiba cat mai multe functii. (http://handmade-designs.esy.es/wordpress/). Radacina Alina-Ioana, clasa a XII-a C

”Doresc sa va spun despre magazinul meu din 2 perspective: cea a developerului si cea a utilizatorului. Din perspectiva developerului: am facut site-ul in wordpress cu Woocommerce pentru a fi cat mai facil lucrul pentru angajatul magazinului virtual cu stocuri si comenzi. Din punctul de vedere al utilizatorului am incercat sa optimizez cat mai mult ui si ux pentru a putea comanda in maxim 3 pasi deoarece acest lucru ajuta mult site-ul si la ora actuala multe magazine din tara si din afara pierd clienti din cauza asta (http://radushop.16mb.com/ ).

Dumitrescu Radu-Andrei, clasa a XI-a B

”Tuturor ne place sa ne jucăm, iar acest aspect m-a dus cu gândul la crearea unui magazin online cu scopul dezvoltării abilității de comunicare între oameni. Mobilitatea VET desfășurată în cadrul proiectului Erasmus+ a reprezentat oportunitatea realizării acestui vis. Dacă intrați pe gremiogames.esy.es, puteți vedea și comanda o gamă largă de jocuri ce variază de la cele pentru copii până la jocuri foarte complexe de strategie. Obiectivul magazinului este să determine populația să lase de o parte telefonul, laptopul sau computerul și să socializeze. Motto-ul magazinului este “Joaca este începutul cunoașterii”, iar numele magazinului provine din limba spaniolă, limbă a proiectului. Vă invit să accesați link-ul și să vă bucurați de timpul petrecut împreună cu cei dragi jucând un joc bun.”

Andronescu Valeria-Alina, clasa a XI-a A

”Dezvoltarea de aplicații Android pe dispozitive mobile” a fost stagiul de formare la care au participat cei 16 elevi ai Fluxului 2 însoțiți de profesorii Hreniuc Augustina Ema   și Hreniuc Toader. Această sesiune de formare profesională a fost o oportunitate și o experiență deosebită pentru elevi cât și pentru profesorii însoțitori. S-au folosit metode ce au permis o învățare participativ-aplicativă, eficiența fiind evidentă. În cadrul stagiului, elevii au învățat să realizeze aplicații pe telefoanele mobile folosind limbajele Java și XML și au realizat în mediul Android cel puțin o aplicație care poate fi accesată de pe telefonul mobil.IMG_3847

Evenimentul de astăzi a oferit ocazia prezentării filmului ”Our Erasmus Journey” (http://erasmusvet2016.netriders.ro/our-erasmus-journey/) realizat de Dumitrescu Amalia Andreea, clasa a XII-a C, folosind software-urile Sony Vegas Pro 14 si Explaindio Video Creator, precum și a activităților derulate prezentate de Florea Răzvan Mihai Mădălin, clasa a XII-a C și Radu Oana  Maria, clasa a XII-a D.

Participanții la stagiu au prezentat în cadrul Conferinței:

– Aplicația ”TIC-TAC_TOE”

https://drive.google.com/file/d/0B4TKbd63-m_fZFJRdlVBVlBUdnlDaUhsbU5zQTdKaDhaUU84/view?usp=drivesdk , realizata de Sîrbu Cristian, clasa a XI-a C.

– Aplicația ”Memory Buttons” https://www.mediafire.com/file/mz4o7vpy4vqmunb/Memory+Buttons.apk , realizata de Zaharia Cătălin, clasa a XI-a D.

– Avizier CNBS – aplicație Android pe telefon mobil care oferă la cerere orarul pentru o anumită școală și repartizarea pe săli de clasă, realizata de Barbu Ionuț. clasa a XII-a D.

Elevi participanți fluxul 1:

Alecu Alexandra Andreea,
Andronescu Valeria-Alina
Bichis Horia Mihai
Chibrit Mihaela-Isabel
Cnal Iosif-Andrei
Dumitrescu Radu-Andrei
Dumitrescu Viorel Nicolae
Gheorghe Ana-Maria
Iosif Mihai Alexandru
Matei-Grigorescu Andreea Karla
Niţu Andreea-Elena
Ojog Theodor
Popa-Nica Camil
Radacina Alina-Ioana
Stancu Mihai Cristian
Stoian Dragos-Andrei

Elevi participanți fluxul 2

Andronescu Ionut-Gabriel
Barbu Ionut-Cosmin
Donciu Andreea-Daniela
Dragomir Liviu
Dumitrescu Amalia Andreea
Enciu Raluca Maria
Florea Razvan Mihai Madalin
Ion Mihnea Cristian
Mavrodin Mariana
Pavel Mihaita-Catalin
Posea Cătălin-Marian
Radu Oana-Maria
Sirbu Cristian
Vlad Radu-Mihai
Zaharia Cătălin-Robert
Zahiu Daniel Mihai

Cu sprijinul echipei de gestiune a proiectului Erasmus+VET  2016-1-RO01KA102-23317, Colegiul National “Barbu Stirbei” Calarasi

Nelu Bălașa

1 Comment

    Leave a Comment

    You must be logged in to post a comment.